Med nærmere 340 løyvehavere og totalt 370 brukere fordelt over flere områder, sto TAXI 02000 overfor en klassisk utfordring i transportbransjen: Hvordan sikre at viktig informasjon når fram til alle sjåfører samtidig?
Taxibransjen er i kontinuerlig bevegelse – bokstavelig talt. Sjåførene er sjelden samlet, og tradisjonelle kommunikasjonskanaler som e-post og oppslag på kontoret når ikke fram til alle. Samtidig er effektiv informasjonsflyt avgjørende for å bygge kultur, samt håndtere alt fra nye kontrakter og rutiner til daglige driftsendringer.
Det kan ikke bli så mye lettere enn dette. Det er særlig gøy når vi sender ut pushvarsler - da ser vi at mange sjåfører går inn i appen.
Kvalitets- og systemansvarlig hos TAXI 02000
Salgs- og markedssjef hos TAXI 02000
Nicolaj Iversen er kvalitets- og systemansvarlig hos TAXI 02000.
– Det er noe med det å ha informasjonen lett tilgjengelig. Telefonen har du alltid med deg uansett.
Tidligere opplevde de ofte at viktig informasjon ikke nådde fram til alle sjåfører, noe som skapte både ineffektivitet og frustrasjon.
– Det er ikke noe hyggelig å oppleve at kollegaene dine har fått vite ting som du selv aldri har hørt om, forteller Nicolaj om situasjonen før de implementerte Infohub.
Etter å ha vurdert flere alternativer, valgte TAXI 02000 Infohub som sin nye kommunikasjonsplattform. Beslutningen var basert på flere faktorer, men først og fremst enkelhet og brukervennlighet.
Fred Bing er salgs- og markedssjef hos TAXI 02000, og har sammen med Nicolaj vært ansvarlig for valget av Infohub som informasjonskanal.
– Hovedgrunnen var at Infohub ga oss mulighet til å komme raskt i gang uten å komplisere prosessen unødvendig.
Andre løsninger de vurderte hadde utfordringer som kompliserte grensesnitt, uoversiktlig prisstruktur med mange tilleggspakker, og vanskelig tilgjengelighet med leverandører i utlandet.
– Min opplevelse er at dette er veldig enkelt, og at det funker! Dette er viktig for suksess i en bransje hvor mange sjåfører har ulik teknisk og språklig kompetanse – appen må være intuitiv og lett å bruke uten omfattende opplæring.
– Det hadde ikke vært like lett å komme i gang med andre løsninger. Vi hadde måttet kåle mere. Med Infohub lanserte vi på under én uke, legger Fred til.
– Kollegaene våre ute får dette til uten å snakke med oss. Det har ikke vært behov for opplæring av sjåførene.
I dag bruker TAXI 02000 Infohub til en rekke formål: En åpen vegg hvor løyvehavere kan poste og diskutere, deling av viktig informasjon om kontraktskjøring og reglement, en komplett kontaktoversikt, opplæringsmateriale som "Pasientreiseskolen", driftsstøtte for kundesenteret, og automatisk oversettelse til arabisk, engelsk og somali for å inkludere alle sjåfører. De deler også informasjon om fordeler for sjåfører som SATS-rabatt, gratis parkering og servicetilbud.
– Infohub er en rolig og behagelig løsning. Det er noe annet å se på enn kompliserte og rotete intranett, sier Nicolaj om brukeropplevelsen.
I motsetning til mer sosiale medier-inspirerte plattformer, gir Infohub TAXI 02000 mulighet til å strukturere informasjonen på en ryddig og oversiktlig måte.
Implementeringen av Infohub har gitt umiddelbare resultater for TAXI 02000:
– Dette har vi skikkelig nytte av. Dette er gøy. Det kommer til å gavne de ansatte der ute. Informasjonsflyten går mye bedre, forteller Nicolaj.
– Vi får så mye gode tilbakemeldinger. Dette er noe som har vært savnet!
Prøv Infohub gratis i hele 100 dager, eller avtal en uforpliktende demonstrasjon.